@ projektledning

Samordning för dig som vill delegera

Vi erbjuder skräddarsydd samordning av era projekt för att underlätta er resa. Från administrativt stöd vid bygglovsprocessen till att hantera kontakt med entreprenörer och övervaka inredningsaspekter under byggfasen.

Det är inget ni behöver binda er till från början – ni kan lägga till dessa tjänster när ni känner er redo. Om ni är osäkra på hur mycket stöd ni behöver, kan vi flexibelt anpassa och erbjuda hjälp på löpande basis. Tillsammans hittar vi de bästa lösningarna för era projekt.

PROJEKTERINGSFASEN

Efter att all design är klar och ni är redo att påbörja projektet, finns vi här för att erbjuda vägledning och stöd genom hela eller delar av processen.

Under projekteringsfasen, där vi tar fram alla nödvändiga handlingar för att genomföra ert projekt, kan vi bistå med bygglovsprocessen, upphandlingar och inköp för att säkerställa en smidig

BYGGLOV:

När ni ansöker om bygglov behövs mer än bara ritningar. Vi kan assistera med:

  • Administrativ hjälp och bygglovsansökan.

  • Kommunikation med kommunen.

  • Upphandling av kontrollansvarig och kontrollplan.

  • Upphandling av tekniska dokument för tekniskt samråd, som konstruktionsritningar.

BYGGENTREPRENAD:

Att hitta rätt byggare är utmanande. Med vår erfarenhet kan vi stödja er genom att:

  • Samla in offerter från 2-3 konkurrerande byggföretag.

  • Samarbeta med byggföretaget för att säkerställa rätt underlag och genomföra platsbesök.

  • Granska byggofferten för överensstämmelse med avtalade villkor och enhetlighet i offerterna.

  • Bistå i valet av byggare för att säkra rätt pris och i vissa fall hitta kreativa lösningar för att hålla er budget.

INKÖP:

Vi kan hjälpa er att:

  • Samordna inköp och planera leveranser för projektet.

  • Ta in offerter på valda produkter och hantera kommunikationen med leverantörer.


BYGGFASEN

Vi strävar efter att vara en aktiv del av er byggprocess för att säkerställa en smidig genomförande och att er vision förverkligas på bästa möjliga sätt.

Våra tjänster under byggfasen inkluderar närvaro på avstämningsmöten, kontinuerliga platsbesök för övervakning, tillgänglighet för att svara på frågor under byggtiden, problemlösning i realtid samt uppdatering och framtagande av ritningar vid eventuella ändringar..

MÖTEN:

Vi anpassar antalet möten efter era specifika behov och projektets karaktär. Här är några vanliga möten där vi kan erbjuda vårt stöd:

UPPSTARTSMÖTE INFÖR BYGGSTART
Ett möte med byggledaren, er och oss för att genomgå vårt underlag, tidsplan och diskutera kritiska punkter inför byggstart.

LÖPANDE PLATSBESÖK:
Kontinuerliga besök på byggarbetsplatsen för att säkerställa att allt följer den planerade designen. Frekvensen av dessa besök planeras tillsammans inför byggstart.

SLUTBESIKTNING:
En besiktning av det färdiga resultatet för att säkerställa kvalitet och lösa eventuella frågor innan godkännande.

Inför slutbevis: Vi möts för att gå igenom kontrollplanen och säkerställa att alla handlingar är korrekta inför avslutningen av bygglovsärenden.

DESIGN / PROBLEMLÖSNING / RELATIONSHANDLINGAR:

Under pågående byggfas kan mycket hända. Vi finns tillgängliga för att:

  • Svara på frågor från byggföretaget via telefon.

  • Justera eller skapa nya ritningar vid eventuella förändringar under byggnationen.

  • Säkerställa att nödvändiga relationshandlingar tas fram om kommunen kräver det i bygglovsärenden

Vill du veta mer vad vi kan hjälpa er med,
boka in ett första möte så berättar vi mer…